Kirish:
Buben sadosi ostida ketma-ket yurish:oyoq uchi-da, tovonda yurish. Yurishdan sekin asta yugurishga o’tish. (yura olamaydigan bolalar emaklashadi). Doira bo’lib turib oladilar.
II. Asosiy qism:
D.h: oyoqlar yelka kengligida, qo’llar belda. 1-qo’llarni oldinga uzatish
2-qo’llar yuqoriga ko’tarish. 3-qo’llarni yonga cho’zish. 4-D.h:ga qaytish.
D.h:oyoqlar yelka kengligida, qo’llar bosh orqasida. 1-gavdani o’ngga burish. 2-d.h:ga qaytish. 3-gavdani chapga burish. 4-d.h:ga qaytish.
D.h:asosiy tik turish, qo’llar belda. 1- qo’llarni oldinga uzatish. 2- cho’kkalab otirish. 3- o’rnidan turish. 4-d.h:ga qaytish.
O’yin:”Ayiqpolvon” harakati. 1-ayiq polvonga o’xshab qo’llarni oldinga uzatib harakatlantiramiz,”o-o-o-o-o” deb ovoz chiqaramiz. 2-ayiq polvon kabi qo’llarimiz yordamida asal yalash harakatini bajaramiz.
Yakuniy qism: Buben sadosi ostida sekin yugurish, yugurishdan yurishga o’tish. Nafas mashqlarini bajarish: 1-Burundan nafas olib, og’izdan chiqarish. 2-Og’izdan nafas olib ,burundan chiqarish. 3-Burundan tez-tez nafas olib, og’izdan chiqarish.
SENTYABR oyining 16 – 30 sanasigacha o`tkaziladigan mashqlar.
KOPTOKLAR BILAN
Kirish:
Buben sadosi ostida ketma-ket yurish:oyoq uchi-da, tovonda yurish. Yurishdan sekin asta yugurishga o’tish (yura olamaydigan bolalar emaklashadi). Tarbiyachi oldiga ketma-ket yurib kelib koptoklarni oladi – lar. Doira bo’lib turib olinadi.
II. Asosiy qism:
D.h: oyoqlar yelka kengligida, koptok o’ng qo’lda,qo’llar yon tomonga tushgan holda.
1-qo’llar yon tomonga uzatish. 2-qo’llarni yuqoriga ko’tarish va koptokni o’ng qo’ldan chap qo’lga olish. 3-qo’llarni yon tomonga tushirish . 4-d.h:ga qaytish.
D.h: oyoqlar yelka kengligida, koptokni ikki qo’lda ushlangan holdapastda. 1-koptokni oldinga uzatish 2-gavdani chapga burish. 3-gavdani o’ngga burish. 4-d,h:ga qaytish.
D.h: asosiy tik turish, go’llarda koptok.
1- qo’llarni oldinga uzatish . 2- cho’kkalab otirish. 3- o’rnidan turish. 4-d,h:ga qaytish.
O’yin:”Nishonga ol” harakatli o’yini. Keglilar terilgan, bolalar 2m uzoqlikdan to’pni dumalatib, keglilarni nishonga olishlari kerak. (keglilarni nishonga olib yiqitgan bola ochko oladi)
III. Yakuniy qism: Buben sadosi ostida sekin yugurish, yugurishdan yurishga o’tub koptokni tarbiyachiga beradilar.
Nafas mashqlarini bajarish: 1-Burundan nafas olib, og’izdan chiqarish. 2-Og’izdan nafas olib ,burundan chiqarish. 3-Burundan tez-tez nafas olib, bog’izdan chiqarish.
OKTYABR oyining 1 – 15 sanasigacha o`tkaziladigan mashqlar.
Predmetlarsiz mashqlar.
1.Kirish:Musiqa ostida tarbiyachi ketidan ketma-ket yurish: tovonda yurish,oyoq uchida yurish, oyoqni yon tomonida yurish..Yurishdan sekin asta yugurishga o’tish. (yura olamaydigan bolalar emaklashadi).Doira bo’lib turib oladilar. 2.Asosiy qism: D.h:oyoqlar yelka kengligida, qo’llar belda. 1-qo’llar yonga cho’zish . 2-qo’llarni yuqoriga ko’tarib boshni qo’llarga qaratish va chapak chalish. 3-qo’llarni yonga tushirish. 4-d.h:ga qaytish. 3.D.h:oyoqlar kerib qo’yilgan qo’llar belda. 1-o’ngga engashib, chap qo’lni orqasiga uzasish. 2-d.h:ga qaytish.
4.D.h:oyoqlarni uzatib otirgan holda, qo’llar belda. 1- o’ng qo’l bilan chap oyoq uchini ushlash. 2- d.h:ga qaytish 3- chap qol bilan o’ng oyoq uchini ushlash. 4-d,h:ga qaytish.
5.O’yin:”Quyonchalar” harakati. 1-quyonchalar kabi sakrash. 2- quloqchalarini yuvish. 3-oyoqchalarini isitish. 4-sabzi yeyish.
6.Yakuniy qism: tarbiyachi ketidan sekin yugurish, yugurishdan yurishga o’tish. Nafas mashqlarini bajarish: 1-Burundan nafas olib, og’izdan chiqarish. 2-Og’izdan nafas olib ,burundan chiqarish. 3-Burundan tez-tez nafas olib, bog’izdan chiqarish.
OKTYABR oyining 16 – 30 sanasigacha o`tkaziladigan mashqlar.
BAYROQCHALAR BILAN
1.Kirish:Buben sadosi ostida ketma-ket yurish:oyoq uchi-da, tovonda yurish.Yurishdan sekin asta yugurishga o’tish (yura olamaydigan bolalar emaklashadi).Tarbiyachi oldiga ketma-ket yurib kelib bayroqchalar oladi- lar. Doira bo’lib turib olinadi. 2.Asosiy qism: D.h:oyoqlar yelka kengligida, qo’llarda bayroqchalar ,qo’llar oldida.
1-bayroqchalarni yon tomonga uzatish. 2-bayroqchalarni yuqoriga ko’tarish . 3-bayroqchalarni oldinga cho’zish 4-d.h:ga qaytish.
3.D.h:oyoqlar yelka kengligida ,ikki qo’lda bayroqchalar ushlangan holda yon tomonda -pastda. 1-bayroqchalarni oldinga uzatish. 2-gavdani chapga,o’ngga navbat bilan burish. 3-d.h:ga qaytish.
4.D.h:asosiy tik turish, go’llarda bayroqchalar . 1- cho’kkalab otirish. 2- bayroqchalarni polda taqillatish 3-d.h:ga qaytish.
5.O’yin:”Bayrochani olib kel” harakatli o’yini. 1-Bayroqchalar savatcha ichida. Bolalar bayroqchalar yonigayurib boradilar. 2-Bayroqchani olib joylariga qaytadilar.
6.Yakuniy qism: Buben sadosi ostida sekin yugurish, yugurishdan yurishga o’tub koptok-ni tarbiyachiga beradilar. Nafas mashqlarini bajarish: 1-Burundan nafas olib, og’izdan chiqarish. 2-Og’izdan nafas olib ,burundan chiqarish. 3-Burundan tez-tez nafas olib, bog’izdan chiqarish.
NOYABR oyining 1 – 15 sanasigacha o`tkaziladigan mashqlar.
Predmetlarsiz mashqlar.
1.Kirish:Musiqa ostida tarbiyuachi ketidan ketma-ket yurish: tovonda yurish,oyoq uchida yurish, oyoqni yon tomonida yurish..Yurishdan sekin asta yugurishga o’tish. (yura olamaydigan bolalar emaklashadi). 3 qator bo’lib saflanib olish. 2.Asosiy qism: D.h:oyoqlar yelka kengligida, qo’llar yelkaga qo’yilgan. 1-qo’llarni oldinga 4martta aylantirish . 2-qo’llarni orqaga 4martta aylantirish. 3-d.h:ga qaytish. 4.D.h:oyoqlar kerib qo’yilgan qo’llar belda. 1-o’ng qo’lni oldinga cho’zish. 2- chapga burilish , d.h:qaytish. 3-chap qo’lni oldinga cho’zish. 4-o’ngga burilish , d.h:ga qaytish.
4.D.h:oyoqlarni keng holda, qo’llar belda. 1- engashib tizzalarni ushlash. 2- d.h:ga qaytish 5.D.h:belga yotgan holda,qo’llar tana bo’ylab. 1-o’ng oyoqni ko’tarib tushurish. 2-chap oyoqni ko’tarib tushurish. 3-d,h:ga qaytish.
6.O’yin:”Samolyotlar” harakatli o’yin. 1-“Uchishga tayyorlaning!”tarbiyachi buyrug’i bilan bolalar qo’llari bilan aylana harakatlarni amalga oshirishadi-motorni yurgazishadi.”Uchilsin!”-deb tarbiyachi aytgach ,bolalar qo’llarini yon tomonga ko’tarib zalni turli tomonlariga yugurishadi.”Qo’nilsin!”komandasida samolyotlar qaytib kelib qo’nishadi.
7.Yakuniy qism: Joyda sakrash, sakrashni joyida sekin yurishga almashtirish va to’xtash. Nafas mashqlarini bajarish: 1-Burundan nafas olib, og’izdan chiqarish. 2-Og’izdan nafas olib ,burundan chiqarish. 3-Burundan tez-tez nafas olib, og’izdan sekin asta chiqarish
NOYABR oyining 16 - 30 sanasigacha o`tkaziladigan mashqlar. TAYOQCHALAR BILAN
1.Kirish:Buben sadosi ostida ketma-ket yurish:oyoq uchi-da, tovonda yurish.Yurishdan sekin asta yugurishga o’tish.(yura olamaydigan bolalar emaklashadi).Tarbiyachi oldiga ketma-ket yurib kelib tayoqcha oladilar. Doira bo’lib turib olinadi.
2.Asosiy qism: D.h:oyoqlar yelka kengligida, qo’llarda tayoqcha ,qo’llar oldinga tushirilgan. 1-tayoqchani oldinga uzatish. 2-tayoqchani yuqoriga ko’tarish . 3-tayoqchani oldinga tushurish . 4-d.h:ga qaytish. 3.D.h:oyoqlar kerilgan holda, qo’llarda tayoqcha, pastga tushurilgan . 1-gavdani o’ngga burish, d.h:ga qaytish. 2-gavdani chapga burish,d.h:ga qaytish. 4. D.h:asosiy tik turish, tayoqchani ko’tarib qo’llarni to’g’ri tutish. 1- tayoqchani oldinga uzatish. 2- cho’qqayib o’tirish. 3-sekin o’rnigan turish. 4-d.h:ga qaytish. 5.D.h: bel bilan yotib, qo’llarni bukib tayoqchani ko’krak oldida ushlash. 1-tayoqchani yuqoriga ko’tarish. 2- tayoqchani pastga tushurish. 3- d.h:ga qaytish.
6.O’yin:” Ariqchadan sakra” harakatli o’yini. 1-tayoqchalarni uchlarini birlashtirib ketma –ket qo’yib ariqcha hosil qilinadi. 2-“Ariqchadan sakra” komandasi berilganda bolalar tayoqchalar ustidan ikki o’yoqni juftlab sakrab o’tishadi. 7.Yakuniy qism: tayoqchani polga qo’yib, atrofida sekin yugurish, yugurishdan yurishga o’tush.Tayoqchani tarbiyachiga olib borib berish.Nafas mashqlarini bajarish: 1-Burundan nafas olib, og’izdan chiqarish. 2-Og’izdan nafas olib ,burundan chiqarish. 3-Burundan tez-tez nafas olib, bog’izdan chiqarish.
DEKABR oyining 1 – 15 sanasigacha o`tkaziladigan mashqlar.
Predmetlarsiz mashqlar.
1.Kirish:Tarbiyachi ketidan buben sadosi ostida ketma-ket yurish:oyoq uchi-da, tovonda yurish.Yurishdan sekin asta yugurishga o’tish. (yura olamaydigan bolalar emaklashadi).Doira bo’lib turib oladilar. 2.Asosiy qism: D.h:oyoqlar yelka kengligida, qo’llar belda. 1-qo’llarni oldinga uzatish . 2-qollar bilan qaychi harakatni bajarish. 3-q.h:ga qaytish.
3.D.h:oyoqlar yelka kengligida ,qo’lar bosh orqasida. 1-gavdani o’ngga burish. 2-d.h:ga qaytish. 3-gavdani chapga burish. 4-d.h:ga qaytish.
- D.h:asosiy tik turish, qo’llar belda. 1- qo’llarni oldinga uzatish . 2- cho’kkalab otirish. 3- o’rnidan turish. 4-d.h:ga qaytish .5.D.h: belda yotgan holda ,qo’llar yonga uzatilgan. 1-o’yoqlarni yuqoriga ko’tarish. 2- o’yoqlar bilan velosepetni xaydash harakatini bejarish. 3-d.h:ga qaytish.
6.O’yin:”Qushlar uchishi” harakatli o’yini. Bolalar xonaning bir qismiga yig’ilishadi.”Uchish” signali berilgach, qushlar xona bo’ylab ushib, qanotlarini (qo’’larini ikki tomonga) yiyishdi..”To’fon”signali berilishi bilan ular “daraxtlarga”- o’rindiqqa chiqishadi.”To’fon tindi“ signalidan so’ng bolalar yana osoyishta uchishga qaytishadi.
7.Yakuniy qism: Buben sadosi ostida sekin yugurish, yugurishdan yurishga o’tish. Nafas mashqlarini bajarish: 1-Burundan nafas olib, og’izdan chiqarish. 2-Og’izdan nafas olib ,burundan chiqarish. 3-Burundan tez-tez nafas olib, og’izdan chiqarish.
DEKABR oyining 16 – 30 sanasigacha o`tkaziladigan mashqlar.
KUBIKLAR BILAN .
1.Kirish: Musiqa sadosi ostida safda ketma-ket yurish:oyoq uchi-da, tovonda yurish.tarbiyachi signalibilan yurib,so’ng turli hil joyda joylashgan kubiklar orasidan yugurish. Kubiklar yoniga saf tortish.
2.Asosiy qism: D.h:oyoqlar biroz yoyilgan, kubik o’ng qo’lda, qo’llar yonga tushirilgan.
1-qo’llar yon tomonga uzatish. 2-qo’llarni yuqoriga ko’tarish va kubikni o’ng qo’ldan chap qo’lga olish. 3-qo’llarni yon tomonga tushurish . 4-d.h:ga qaytish. 3.D.h:oyoqlar yelka kengligida ,kubikni ikki qo’lda ushlangan holda pastda. 1-kubikni oldinga uzatish. 2-gavdani chapga burish.3-gavdani o’ngga burish. 3-d,h:ga qaytish. 4. 1-D.h:asosiy tik turish, go’llarda kubik. 1-o’tirib,kubikni polga qo’yish. 2- o’rndan turish. 3- o’tirib kubikni olish. 4-d,h:ga qaytish. 5.D.h:Belda yotgan holda qo’llarda kubik,o’yoqlar orasi ochiq holda . 1-kubiklar qo’llarda o’tirish. 2-egilib kubiklarni o’qoqlar orasiga qo’yish ,d.h:ga qaytish.
4- o’tirish, egilib kubiklarni olish.d.h:ga qaytish .6.O’yin:”O’z orningni top” harakatli o’yini. Bolalar xona bo’ylab tarqoq xilda yugurishadi ,tarbiyachi signal bergach, o’z o’rnilariga(oz kubiklari yoniga) turib olishadi. - Yakuniy qism: Kubiklar atrofida ikki o’yoqlab sakrash, sakrashdan sekin yurishga o’tish,toxtash.Kubiklarni tarbiyachiga berish. Nafas mashqlarini bajarish: 1-Og’izdan nafas olib ,burundan chiqarish. 2-Burundan tez-tez nafas olib, og’izdan chiqarish. 3-Burundan sekin nafas olib ,o’gizdan chiqarish.
YANVAR OYI UCHUN.(I-II HAFTA UCHUN).
1.Kirish: Tarbiyachi ketidan buben sadosiostida ketma-ket yurish:oyoq uchida yurish, oyoqni yon tomonida yurish,tovonda yurish.Yurishdan sekin asta yugurishga o’tish. (yura olamaydigan bolalar emaklashadi). 3 qator bo’lib saflanib olish. 2.Asosiy qism: D.h:oyoqlar yelka kengligida, qo’llar yon tomonga uzatilgan. 1-o’ng qo’llarni yelkaga bukish. . 2-chap qo’lni yelkaga bukish. 3-d.h:ga qaytish. 3.D.h:asosi tik turish, qo’llar yonda. 1- qo’llarni yonga cho’zish. 2-oyoq uchiga ko’tarilish,qo’llarni ko’tarib cho’zish. 3-d.h:ga qaytish .4. D.h:oyoqlarni keng holda, qo’llar belda. 1- engashib tizzalarni ushlash. 2- d.h:ga qaytish 5. D.h:belga yotgan holda,qo’llar tana bo’ylab. 1-o’ng oyoqni ko’tarib tushurish. 2-chap oyoqni ko’tarib tushurish. 3-d,h:ga qaytish.
6.O’yin:”Samolyotlar” harakatli o’yin. 1-“Uchishga tayyorlaning!”tarbiyachi buyrug’i bilan bolalar qo’llari bilan aylana harakatlarni amalga oshirishadi-motorni yurgazishadi.”Uchilsin!”-deb tarbiyachi aytgach ,bolalar qo’llarini yon tomonga ko’tarib zalni turli tomonlariga yugurishadi.”Qo’nilsin!”komandasida samolyotlar qaytib kelib qo’nishadi.
7.Yakuniy qism: Joyda sakrash, sakrashni joyida sekin yurishga almashtirish va to’xtash. Nafas mashqlarini bajarish: 1-Burundan nafas olib, og’izdan chiqarish. 2-Og’izdan nafas olib ,burundan chiqarish. 3-Burundan tez-tez nafas olib, og’izdan sekin asta chiqarish.
YANVAR OYI UCHUN “ KONFETCHALAR” BILAN .(predmetli) ( III-IV HAFTA UCHUN).
1.Kirish:Buben sadosi ostida ketma-ket yurish:oyoq uchi-da,oyoqni yon tomonida yurish, tovonda yurish.Yurishdan sekin asta yugurishga o’tish. (yura olamaydigan bolalar emaklashadi).Tarbiyachi oldiga ketma-ket yurib kelib “konfetcha” oladilar. Doira bo’lib turib olinadi.
2.Asosiy qism: D.h:oyoqlar yelka kengligida, qo’llarda “konfetcha” ,qo’llar oldinga tushirilgan 1-“konfetcha”ni oldinga uzatish. 2-“konfetcha”ni yuqoriga ko’tarish . 3-“konfetcha”ni oldinga tushurish . 4-d.h:ga qaytish. 3.D.h:oyoqlar kerilgan holda, qo’llarda “konfetcha”, pastga tushurilgan . 1-gavdani o’ngga burish, d.h:ga qaytish. 2-gavdani chapga burish,d.h:ga qaytish. 4. D.h:asosiy tik turish, “konfetcha” o’ng qo’lda ,qo’llar yon tomonda . 1- pastga engashib “konfetchani” polga qo’yish. 2- tik turish. 3 pastga engashib “konfetchani” chap qo’lga olish. 4-d.h:ga qaytish. 5.D.h: oyoqlarni oldinga uzatib kerilgan, o’tirigan holda “qo’llarda “konfetcha”. 1-oldinga engashib ,”Konfetcha”ni oyoqlar orasiga qo’yish.d.h”ga qayitish. 2- engashish va”konfetcha”ni olish va D.h:ga qaytish.. 6.O’yin:”Quyonchalar” harakatl o’yini. 1-quyonchalar kabi sakrash. 2- quloqchalarini yuvish. 3-oyoqchalarini isitish . 4-konfetlarni yeyish. 7.Yakuniy qism: “Konfetchalar polda, ular atrofida sekin yugurish, yugurishdan yurishga o’tush.”konfetcha”ni tarbiyachiga olib borib berish. Nafas mashqlarini bajarish: 1-Burundan nafas olib, og’izdan chiqarish. 2-Og’izdan nafas olib ,burundan chiqarish. 3-Burundan tez-tez nafas olib, og’izdan chiqarish.
FEVRAL OYI UCHUN.(I-II HAFTA UCHUN).
1.Kirish: Tarbiyachi ketidan oyoqlarni baland ko’tarib yurish.Yurishdan sekin asta yugurishga o’tish. (yura olamaydigan bolalar emaklashadi). 3 qator bo’lib saflanib olish. 2.Asosiy qism: D.h:oyoqlar yelka kengligida, qo’llar yelkaga qo’yilgan. 1-qo’llarni oldinga 2martta aylantirish . 2-qo’llarni orqaga 2martta aylantirish. 3-d.h:ga qaytish. 3.D.h:oyoqlar kerib qo’yilgan qo’llar belda. 1-qo’llarni yoyib o’ngtomonga burilish.D.h:ga qaytish. 2- qo’llarni yoyib ,chap tomonga burilish..D.h:ga qaytish 4. D.h:oyoqlarni keng holda, qo’llar belda. 1- engashib o’ng qo’l barmoqlarini chap oyoq uchiga tekkazich. 2- d.h:ga qaytish. 3-engashib chap qo’l barmoqlarini o’ng oyoq chiga tekkazish. 4-d.h:ga qaytish. 5. D.h:belga yotgan holda,qo’llar tana bo’ylab. 1-o’tirishva oyoqlarni juft qilib yig’yish. 2-ikkita qo’l bilan oyoqlarni quchish. 3-d.h:ga qaytish.
6.O’yin:”Bodringcha, bodringch” harakatli o’yin. Zalni bir tomonida-tarbiyachi(tutib oluvchi),boshqa tomonida esa bollar.Ular tutib oluvchining yoniga ikki oyoqda sakrab keladilar.( yura olmagan emaklab)Tarbiyachi”Bodringch, bodringcha ,u tomonga borma. Utomonda sichqoncha yashaydi, Borganni dumini tishlar”:deydi.Bolalar o’z joylariga qoshib ketadilar, tarbiyachi esa ularni quvlaydi.Tarbiyachi so’zlarini bolalarga shunday takrorlaydiki, bolalar eshtib ikki martadan sakrashlari kerak bo’ladi.
7.Yakuniy qism: Sakin asta yugurish, yugurishni yurishga almashtirish va to’xtash. Nafas mashqlarini bajarish: 1-Burundan nafas olib, og’izdan chiqarish. 2-Og’izdan nafas olib ,burundan chiqarish. 3-Burundan tez-tez nafas olib, og’izdan sekin asta chiqarish.
FEVRAL OYI UCHUN KEGLI BILAN
.(predmetli) ( III-IV HAFTA UCHUN).1.Kirish:Musiqa sadosi ostida safda ketma-ket yurish:oyoq uchi-da, tovonda yurish.tarbiyachi signalibilan yurib,so’ng turli hil joyda joylashgan keglilar orasidan sekin asta yugurish. Keglilar yoniga saf tortish. 2.Asosiy qism: D.h:oyoqlar yelka kengligida,kegli o’ng qo’lda,qo’llar yonga tushurilgan. 1-qo’llarni yon tomondah yuqoriga ko’tarish. 2-keglini o’ng qo’ldan chap qo’lga olib, qo’llarni pastga tushurish . 3-d.h:ga qaytish. (qo’llardagi keglilar navbat bilan almashtiriladi). 3.D.h:oyoqlar yelka kengligida,kegli o’ng qo’lda. holda pastga . 1-egilib, keglini chap oyoq oldiga qo’yish. 2-tekstlanish, qo’llar belda. 3-egilib, keglini chap qo’lga olib, tekstlanish.(o’ng oyoqqa ham huddi shunday) 4-d.h:ga qaytish. 4.D.h: oyoqlarni oldinga uzatib o’tirigan holda ,oyoqlar orasi ochiq,o’ng qo’lda kegli. 1-oldinga engashib ,keglini oyoqlar orasiga qo’yish.d.hga qayitish. 2- engashib keglini chap qo’lga olish va d.h:ga qaytish.(kegliniqo’llarga navbat bilan almashtirib bajariladi). 5.D.h: bel bilan yotib, o’ng qo’lda kegli, qo’llar yonga uzatilgan . 1-o’tirish, keglini o’ng qo’ldann chap qo’lga olish 2- belga yotish. 3-o’tirish, keglini chap qo’ldan o’ng qo’lga olish. 4-d.h:ga qaytish. 6.O’yin:” Keglini olib kel” harakatli o’yini. 1-Keglilar ma’lim bir masofaga qo’yiladi.Bolalar yigurib(emaklab)kegliga yetib boradilar va tarbiyachiga olib keladilar. 2-keglini olib yugurib (emaklab ) jo’yiga olib borib qo’yadilar.O’yin shu tariqa davom etadi. 7.Yakuniy qism: Pastda atrofida ikki oyoqlab sakrash, sakrashdan ohista yurishga o’tush.Nafas mashqlarini bajarish: 1-Burundan nafas olib, og’izdan chiqarish. 2-Og’izdan nafas olib ,burundan chiqarish. 3-Burundan tez-tez nafas olib, bog’izdan chiqarish.
MART OYI UCHUN.(I-II HAFTA UCHUN).
1.Kirish:Tarbiyachi ketidan buben sadosi ostida ketma-ket yurish:oyoq uchi-da, tovonda yurish.Yurishdan sekin asta yugurishga o’tish. (yura olamaydigan bolalar emaklashadi).Doira bo’lib turib oladilar. 2.Asosiy qism: D.h:oyoqlar yelka kengligida, qo’llar belda. 1-qo’llarni oldinga uzatish 2-qollar bilan qaychi harakatni bajairish. 3-q.h:ga qaytish.
3.D.h:oyoqlar yelka kengligida ,qo’lar bosh orqasida. 1-gavdani o’ngga burish. 2-d.h:ga qaytish. 3-gavdani chapga burish. 4-d.h:ga qaytish.
- D.h:asosiy tik turish, qo’llar belda. 1- qo’llarni oldinga uzatish . 2- cho’kkalab otirish. 3- o’rnidan turish. 4-d.h:ga qaytish.
5.D.h: belda yotgan holda ,qo’llar yonga uzatilgan. 1-otirib oyoqlarni yig’ish. 2- qo’llar bilan oyoqlarni quchish. 3-d.h:ga qaytish. 6.O’yin:”Qushlar uchishi” harakatli o’yini. Bolalar xonaning bir qismiga yig’ilishadi.”Uchish” signali berilgach, qushlar xona bo’ylab ushib, qanotlarini (qo’’larini ikki tomonga) yiyishdi..”To’fon”signali berilishi bilan ular “daraxtlarga”- o’rindiqqa chiqishadi.”To’fon tindi “ signalidan so’ng bolalar yana osoyishta uchishga qaytishadi.
7.Yakuniy qism: Buben sadosi ostida sekin yugurish, yugurishdan yurishga o’tish. Nafas mashqlarini bajarish: 1-Burundan nafas olib, og’izdan chiqarish. 2-Og’izdan nafas olib ,burundan chiqarish. 3-Burundan tez-tez nafas olib, og’izdan chiqarish.
MART OYI UCHUN TAYOQCHALAR BILAN .(predmetli) ( III-IV HAFTA UCHUN).
1.Kirish:Buben sadosi ostida ketma-ket yurish:oyoq uchi-da, tovonda yurish.Yurishdan sekin asta yugurishga o’tish.(yura olamaydigan bolalar emaklashadi).Tarbiyachi oldiga ketma-ket yurib kelib tayoqcha oladilar. Doira bo’lib turib olinadi.
2.Asosiy qism: D.h:oyoqlar yelka kengligida, tayoqchani qo’llar tayoqchani ikki uchida ushlangan, oldinga tushirilgan 1-tayoqhsni oldinga uzatish. 2-tayoqchani ongga, chapga navbat bilan burish . 3-d.h:ga qaytish. 3.D.h:oyoqlar kerilgan holda, qo’llarda tayoqcha, pastga tushurilgan . 1-gavdani o’ngga burish, d.h:ga qaytish. 2-gavdani chapga burish,d.h:ga qaytish. 4. D.h:asosiy tik turish, tayoqchani ko’tarib qo’llarni to’g’ri tutish. 1- tayoqchani oldinga uzatish. 2- cho’qqayib o’tirish. 3-sekin o’rnigan turish. 4-d.h:ga qaytish. 5.D.h: gilamda oyoqlarni uzatib o’tirgan holda qo’llarda tayoqcha.1- oldinga engashib, tayoqchalarni oyoqlar uchiga tekkazish. 2-d.h:ga qaytish. 6.O’yin:” Ariqchadan sakra” harakatli o’yini. 1-tayoqchalarni uchlarini birlashtirib ketma –ket qo’yib ariqcha hosil qilinadi. 2-“Ariqchadan sakra” komandasi berilganda bolalar tayoqchalar ustidan ikki o’yoqni juftlab sakrab o’tishadi.
7.Yakuniy qism: tayoqchani polga qo’yib, atrofida sekin yugurish, yugurishdan yurishga o’tush.Tayoqchani tarbiyachiga olib borib berish. Nafas mashqlarini bajarish: 1-Burundan nafas olib, og’izdan chiqarish. 2-Og’izdan nafas olib ,burundan chiqarish. 3-Burundan tez-tez nafas olib, bog’izdan chiqarish.
APRAL OYI UCHUN.(I-II HAFTA UCHUN)- 1.Kirish:Buben sadosi ostida tarbiyachi ketidan ketma-ket yurish: tovonda yurish,oyoq uchida yurish, oyoqni yon tomonida yurish..Yurishdan sekin asta yugurishga o’tish. (yura olamaydigan bolalar emaklashadi).3 qator bo’lib turib oladilar. 2.Asosiy qism: D.h:oyoqlar sal ochiq holda , qo’llar belda. 1-oyoq uchida turib, qo’llarni yuqoriga ko’tarish. 2- qo’llar bilan chapak chalish. 3-d.h:ga qaytish. 3.D.h:oyoqlar kerib qo’yilgan qo’llar belda. 1-o’ngga qo’lni chap oyoq uchiga tekkazish, d.h:ga qaytish 2- chap qo’lni o’ng oyoq uchlariga tekkazish ,d.h:ga qaytish. 4 . D.h:belga yotgan holda,qo’llar tana bo’ylab. 1-o’ng oyoqni ko’tarib tushurish. 2-chap oyoqni ko’tarib tushurish. 3-d,h:ga qaytish. chap qo’lni o’ng oyoq uchlariga tekkazish ,d.h:ga qaytish. 4-d,h:ga qaytish. 5. D.h:belga yotgan holda,qo’llar tana bo’ylab. 1-o’ng oyoqni ko’tarib tushurish. 2-chap oyoqni ko’tarib tushurish. 3-d,h:ga qaytish. 6.O’yin:”Samolyotlar” harakatli o’yin. 1-“Uchishga tayyorlaning!”tarbiyachi buyrug’i bilan bolalar qo’llari bilan aylana harakatlarni amalga oshirishadi-motorni yurgazishadi.”Uchilsin!”-deb tarbiyachi aytgach ,bolalar qo’llarini yon tomonga ko’tarib zalni turli tomonlariga yugurishadi.”Qo’nilsin!”komandasida samolyotlar qaytib kelib qo’nishadi. 7.Yakuniy qism: tarbiyachi ketidan sekin yugurish, yugurishdan yurishga o’tish. Nafas mashqlarini bajarish: 1-Burundan nafas olib, og’izdan chiqarish. 2-Og’izdan nafas olib,burundan chiqarish.
APREL OYI UCHUN KOPTOKLAR BILAN .(predmetli) ( III-IV HAFTA UCHUN).
1.Kirish:Tarbiyachi signali bilan ketma-ket yurish:oyoq uchi-da, tovonda yurish.Yurishdan sekin asta yugurishga o’tish.(yura olamaydigan bolalar emaklashadi).Tarbiyachi oldiga ketma-ket yurib kelib , koptoklarni oladi – lar. Doira bo’lib turib olinadi. 2.Asosiy qism: D.h:oyoqlar yelka kengligida, ikkila qo’lda koptok qo’llar pastda. 1-qo’llarni yuqoriga ko’tarish. 2-qo’llarni o’ngga,(chapga) egilish. 3-d.h:ga qaytish. 3.D.h:oyoqlar yelka kengligida ,koptokni ikki qo’lda ushlangan holda pastda. 1-engashib koptokni polga qo’yish. 2-tik tuirsh. 3-engashib koptikni olish. 3-d,h:ga qaytish 4.D.h:asosiy tik turish, go’llarda koptok . 1- qo’llarni oldinga uzatish . 2- cho’kkalab otirish. 3- o’rnidan turish. 4-d,h:ga qaytish. 5.D.h:belda yotgan holda, qo’llarda koptok. 1-o’tirish,qo’llarni oldinga uzatish. 2- koptoklar bilan engashib, oyoqlar uchiga tekkazish. 3-d.h:ga qaytish 6.O’yin:”Nishonga ol” harakatli o’yini. Keglilar terilgan, bolalar 2m uzoqlikdan to’pni dumalatib, keglilarni nishonga olishlari kerak.(keglilarni nishonga olib yiqitgan bola ochko oladi). 7.Yakuniy qism: Koptok ikki qo’lda.Joyida ikki oyoqda sakrash bilan yurishni almashtirish, koptikni tarbiyachiga berish.Nafas mashqlarini bajarish: 1-Burundan nafas olib, og’izdan chiqarish. 2-Og’izdan nafas olib ,burundan chiqarish. 3-Burundan tez-tez nafas olib, bog’izdan chiqarish
MAY OYI UCHUN.(I-II HAFTA UCHUN).
1.Kirish:Tarbiyachi ketidan buben sadosi ostida ketma-ket yurish:oyoq uchi-da, tovonda yurish.Yurishdan sekin asta yugurishga o’tish. (yura olamaydigan bolalar emaklashadi).Doira bo’lib turib oladilar. 2.Asosiy qism: D.h:oyoqlar yelka kengligida, qo’llar belda. 1-qo’llarni oldinga uzatish 2-qollar bilan qaychi harakatni bajairish. 3-q.h:ga qaytish.
3.D.h:oyoqlar yelka kengligida ,qo’lar bosh orqasida. 1-gavdani o’ngga burish. 2-d.h:ga qaytish. 3-gavdani chapga burish. 4-d.h:ga qaytish.
- D.h:asosiy tik turish, qo’llar belda. 1- qo’llarni oldinga uzatish . 2- cho’kkalab otirish. 3- o’rnidan turish. 4-d.h:ga qaytish. 5.D.h: belda yotgan holda ,qo’llar yonga uzatilgan. 1-o’yoqlarni yuqoriga ko’tarish. 2- o’yoqlar bilan velosepetni xaydash harakatini bejarish. 3-d.h:ga qaytish.
6.O’yin:”Qushlar uchishi” harakatli o’yini. Bolalar xonaning bir qismiga yig’ilishadi.”Uchish” signali berilgach, qushlar xona bo’ylab ushib, qanotlarini (qo’’larini ikki tomonga) yiyishdi..”To’fon”signali berilishi bilan ular “daraxtlarga”- o’rindiqqa chiqishadi.”To’fon tindi “ signalidan so’ng bolalar yana osoyishta uchishga qaytishadi.
7.Yakuniy qism: Buben sadosi ostida sekin yugurish, yugurishdan yurishga o’tish. Nafas mashqlarini bajarish: 1-Burundan nafas olib, og’izdan chiqarish. 2-Og’izdan nafas olib ,burundan chiqarish. 3-Burundan tez-tez nafas olib, og’izdan chiqarish.
MAY OYI UCHUN KUBIKLAR BILAN .(predmetli) ( III-IV HAFTA UCHUN).
1.Kirish:Musiqa sadosi ostida safda ketma-ket yurish:oyoq uchi-da, tovonda yurish.tarbiyachi signalibilan yurib,so’ng turli hil joyda joylashgan kubiklar orasidan yugurish. Kubiklar yoniga saf tortish. 2.Asosiy qism: D.h:oyoqlar biroz yoyilgan,kubik o’ng qo’lda,qo’llar yonga tushirilgan. 1-qo’llar yon tomonga uzatish. 2-qo’llarni yuqoriga ko’tarish va kubikni o’ng qo’ldan chap qo’lga olish. 3-qo’llarni yon tomonga tushurish 4-d.h:ga qaytish. 3.D.h:oyoqlar yelka kengligida ,kubikni ikki qo’lda ushlangan holda pastda. 1-kubikni oldinga uzatish. 2-gavdani chapga burish.3-gavdani o’ngga burish. 3-d,h:ga qaytish. 4. 1-D.h:asosiy tik turish, go’llarda kubik. 1-o’tirib,kubikni polga qo’yish. 2- o’rndan turish. 3- o’tirib kubikni olish. 4-d,h:ga qaytish. 5.D.h:Belda yotgan holda qo’llarda kubik,o’yoqlar orasi ochiq holda . 1-kubiklar qo’llarda o’tirish . 2-egilib kubiklarni o’qoqlar orasiga qo’yish ,d.h:ga qaytish. 4- o’tirish, egilib kubiklarni olish.d.h:ga qaytish. 6.O’yin:”O’z orningni top” harakatli o’yini. Bolalar xona bo’ylab tarqoq xilda yugurishadi ,tarbiyachi signal bergach, o’z o’rnilariga(oz kubiklari yoniga) turib olishadi. 7.Yakuniy qism: Kubiklar atrofida ikki o’yoqlab sakrash, sakrashdan sekin yurishga o’tish,toxtash.Kubiklarni tarbiyachiga berish. Nafas mashqlarini bajarish: 1-Og’izdan nafas olib ,burundan chiqarish. 2-Burundan tez-tez nafas olib, og’izdan chiqarish. 3-Burundan sekin nafas olib ,o’gizdan chiqarish.
IYUN oyining 1 – 15 sanasigacha
otkaziladigan mashqlar. Predmetlarsiz mashqlar. 1.Kirish: Musiqa ostida tarbiyachi ketidan ketma-ket yurish: tovonda yurish, oyoq uchida yurish, oyoqni yon tomonida yurish.Yurishdan sekin asta yugurishga o’tish.Tarbiyachi signali bo’yicha ynalishni o’zgartirish.Doira bo’lib turib olish. 2.Asosiy qism: D.h:oyoqlar yelka kengligida, qo’llar pastda. 1-qo’llarni ikkiyonga cho’zish . 2-qo’llarni bosh orqasiga o’tkazish. 3-qo’llarni yonga cho’zish. 4-d.h:ga qaytish. 3.D.h:oyoqlar kerib qo’yilgan qo’llar belda. 1-o’ngga engashib, chap qo’lni orqasiga uzatish. 2-chapga engashib, o’ng qo’lni orqasiga uzatish. 3-d.h:ga qaytish. 4.D.h:oyoqlar juft , qo’llar belda. 1-bir vaqtni o’zida sakrab oyoqlarniochish, qo’llarni yuqoriga ko’tarib chapak chalish. 2- yana chapak chalib o’yoqlarni juftlash . 3-d.h:ga qaytish. 5.D.h: oyoqlar juft, qo’llar belda. 1- qo’llarni oldinga uzatish. 2- choqqayib otirish. 3- o’rnidan turib, d.h:ga qaytish. 6.O’yin:”Ukki” harakatli o’yin Tarbiyachi ukki bo’ladi. Bolalar kapalak, qushchalar bo’lishadi”Kun” buyrug’i bilan bolalar yugurrishni boshlaydilar,”Tun”buyrug’I berilganda hamma bolalar joyida qotadi. Ukki bo’lsa inidan chiqib qimirlagan bolani o’zi bilan olib ketadi. 6.Yakuniy qism: tarbiyachi ketidan sekin yugurish, yugurishdan yurishga o’tish. Nafas mashqlarini bajarish: 1-Burundan nafas olib, og’izdan chiqarish. 2-Og’izdan nafas olib ,burundan chiqarish. 3-Burundan tez-tez nafas olib, bog’izdan chiqarish. IYUN oyining 16 – 30 sanasigacha otkaziladigan mashqlar.
BAYROQCHALAR BILAN
1.Kirish:Musiqa ostida safda bittadan yurish,aylana bo’ylab qo’l ushlashib ikkitadan yurish,tarbiyachini signali bo’yicha yo’nalishni o’zgartirish,doira hosil qilish. 2.Asosiy qism: D.h:oyoqlar yelka kengligida, qo’llarda bayroqchalar ,qo’llar oldida. 1-bayroqchalarni yon tomonga uzatish. 2-bayroqchalarni yuqoriga ko’tarish . 3-bayroqchalarni oldinga cho’zish . 4-d.h:ga qaytish. 3.D.h: oyoqlar yelka kengligida, qo’llarda bayroqchalar qo’llar yonda. 1-bayroqchani yuqoriga ko’tarish. 2- bayroqchalarni X shaklida bir-biriga urish. 3-d.h:ga qaytish. 4.D.h:oyoqlar yelka kengligida ,ikki qo’lda bayroqchalar ushlangan holda yon tomonda -pastda. 1-bayroqchalarni oldinga uzatish. 3-gavdani chapga,o’ngga navbat bilan burish. 4-d.h:ga qaytish. 5. D.h:asosiy tik turish, go’llarda bayroqchalar . 1- cho’kkalab otirish. 2- bayroqchalarni yerda taqillatish . 3-d.h:ga qaytish.
6.O’yin:”Bayrochani olib kel” harakatli o’yini. 1-Bayroqchalar savatcha ichida. Bolalar bayroqchalar yoniga yurib boradilar. 2-Bayroqchani olib joylariga qaytadilar.
7.Yakuniy qism: Buben sadosi ostida sekin yugurish, yugurishdan yurishga o’tub koptok-ni tarbiyachiga beradilar. Nafas mashqlarini bajarish: 1-Burundan nafas olib, og’izdan chiqarish. 2-Og’izdan nafas olib ,burundan chiqarish. 3-Burundan tez-tez nafas olib, og’izdan chiqarish.
IYUL oyining 1 – 15 sanasigacha o`tkaziladigan mashqlar.
Predmetlarsiz mashqlar.
1.Kirish:Doira boylab yurish va tarbiyachi signaliga ko’ra tarqalaib yugurish,Shuningdek buyrug’ga ko’ra to’xtab, tarqalib yurish. Doira hosil qilib turib olish. 2.Asosiy qism: D.h:oyoqlar yelka kengligida, qo’llar belda. 1-qo’llarni oldinga uzatish 2-qo’llar yuqoriga ko’tarish. 3-qo’llarni yonga cho’zish. 4-D.h:ga qaytish. 3.D.h: oyoqlar yelka kengligda, qo’llar yon tomonda pastda. 1-o’ng qo’lni yuqoriga ko’tarish,3 martta orqaga cho’zish. 2- qo’llarni almashtirish. 3-chap qo’lni 3martta orqaga cho’zish. 4-d.h:ga qaytish. 4.D.h:oyoqlar yelka kengligida ,qo’lar bosh orqasida. 1-gavdani o’ngga burish. 2-d.h:ga qaytish. 3-gavdani chapga burish. 4-d.h:ga qaytish.5. D.h:asosiy tik turish, qo’llar belda. 1- qo’llarni oldinga uzatish . 2- cho’kkalab otirish. 3- o’rnidan turish. 4-d.h:ga qaytish. 6.O’yin:”Ayiqpolvon” harakati. 1- ayiqpolvonga o’xshab qo’llarni oldinga uzatib harakatlantiramiz,”o-o-o-o-o” deb ovoz chiqaramiz . 2-ayiqpolvon kabi qo’llarimiz yordamida asal yalash harakatini bajaramiz.
7.Yakuniy qism: Buben sadosi ostida sekin yugurish, yugurishdan yurishga o’tish. Nafas mashqlarini bajarish: 1-Burundan nafas olib, og’izdan chiqarish. 2-Og’izdan nafas olib ,burundan chiqarish. 3-Burundan tez-tez nafas olib, og’izdan chiqarish.
IYUL oyining 16 – 30 sanasigacha o`tkaziladigan mashqlar.
KOPTOKLAR BILAN
1.Kirish:Buben sadosi ostida ketma-ket yurish:oyoq uchi-da, tovonda yurish.Yurishdan sekin asta yugurishga o’tish (yura olamaydigan bolalar emaklashadi).Tarbiyachi oldiga ketma-ket yurib kelib koptoklarni oladi – lar. Doira bo’lib turib olinadi. 2.Asosiy qism: D.h:oyoqlar yelka kengligida, koptok o’ng qo’lda,qo’llar yon tomonga tushgan holda. 1-qo’llar yon tomonga uzatish. 2-qo’llarni yuqoriga ko’tarish va koptokni o’ng qo’ldan chap qo’lga olish. 3-qo’llarni yon tomonga tushirish . 4-d.h:ga qaytish. 3.D.h:oyoqlar yelka kengligida ,koptokni ikki qo’lda ushlangan holda pastda. 1-koptokni oldinga uzatish. 2-gavdani chapga burish. 3-gavdani o’ngga burish.D.h:ga qaytish 4.D.h: o’yoqlar keng ochiq holda , qo’llarda koptok,qo’llar oldinda pastda. 1- engashib, koptokni yerga oyoqlar orasiga qo’yish. 2-tik turib, qo’llarni belga qo’yish. 3- engashib koptokni olish. D.h:ga qaytish 5. 1-D.h:asosiy tik turish, go’llarda koptok . 1- qo’llarni oldinga uzatish . 2- cho’kkalab otirish. 3- o’rnidan turish. 4-d,h:ga qaytish. 6.O’yin:”Nishonga ol” harakatli o’yini. Keglilar terilgan, bolalar 2m uzoqlikdan to’pni dumalatib, keglilarni nishonga olishlari kerak.(keglilarni nishonga olib yiqitgan bola ochko oladi). 7.Yakuniy qism: Buben sadosi ostida sekin yugurish, yugurishdan yurishga o’tub koptokni tarbiyachiga beradilar. Nafas mashqlarini bajarish: 1-Burundan nafas olib, og’izdan chiqarish. 2-Og’izdan nafas olib ,burundan chiqarish. 3-Burundan tez-tez nafas olib, bog’izdan chiqarish.
AVGUST oyining 1 – 15 sanasigacha otkaziladigan mashqlar.
Predmetlarsiz mashqlar. 1.Kirish: Tarbiyachi ketidan oyoqlarni baland ko’tarib yurish.Yurishdan sekin asta yugurishga o’tish. (yura olamaydigan bolalar emaklashadi). 3 qator bo’lib saflanib olish. 2.Asosiy qism: D.h:oyoqlar yelka kengligida, qo’llar yelkaga qo’yilgan. 1-qo’llarni oldinga 2martta aylantirish . 2-qo’llarni orqaga 2martta aylantirish. 3-d.h:ga qaytish. 3.D.h:oyoqlar kerib qo’yilgan qo’llar belda. 1-qo’llarni yoyib o’ng tomonga burilish.D.h:ga qaytish. 2- qo’llarni yoyib ,chap tomonga burilish..D.h:ga qaytish 4. D.h:oyoqlarni keng holda, qo’llar belda. 1- engashib o’ng qo’l barmoqlarini chap oyoq uchiga tekkazich. 2- d.h:ga qaytish. 3-engashib chap qo’l barmoqlarini o’ng oyoq chiga tekkazish. 4-d.h:ga qaytish. 5. D.h:belga yotgan holda,qo’llar tana bo’ylab. 1-o’tirish va oyoqlarni juft qilib yig’yish. 2-ikkita qo’l bilan oyoqlarni quchish. 3-d.h:ga qaytish. 6.O’yin:”Bodringcha, bodringch” harakatli o’yin. Zalni bir tomonida-tarbiyachi(tutib oluvchi),boshqa tomonida esa bollar.Ular tutib oluvchining yoniga ikki oyoqda sakrab keladilar.( yura olmagan emaklab)Tarbiyachi”Bodringch, bodringcha ,u tomonga borma. Utomonda sichqoncha yashaydi, Borganni dumini tishlar”:deydi.Bolalar o’z joylariga qoshib ketadilar, tarbiyachi esa ularni quvlaydi.Tarbiyachi so’zlarini bolalarga shunday takrorlaydiki, bolalar eshtib ikki martadan sakrashlari kerak bo’ladi. 7.Yakuniy qism: Sakin asta yugurish, yugurishni yurishga almashtirish va to’xtash. Nafas mashqlarini bajarish: 1-Burundan nafas olib, og’izdan chiqarish. 2-Og’izdan nafas olib ,burundan chiqarish. 3-Burundan tez-tez nafas olib, og’izdan sekin asta chiqarish.
AVGUST oyining 16 – 30 sanasigacha otkaziladigan mashqlar.
KEGLI BILAN.
1.Kirish:Musiqa sadosi ostida safda ketma-ket yurish:oyoq uchi-da, tovonda yurish.tarbiyachi signalibilan yurib,so’ng turli hil joyda joylashgan keglilar orasidan sekin asta yugurish. Keglilar yoniga saf tortish. 2.Asosiy qism: D.h:oyoqlar yelka kengligida,kegli o’ng qo’lda,qo’llar yonga tushurilgan. 1-qo’llarni yon tomondah yuqoriga ko’tarish. 2-keglini o’ng qo’ldan chap qo’lga olib, qo’llarni pastga tushurish . 3-d.h:ga qaytish. (qo’llardagi keglilar navbat bilan almashtiriladi). 3.D.h:oyoqlar yelka kengligida,kegli o’ng qo’lda. holda pastga . 1-egilib, keglini chap oyoq oldiga qo’yish. 2-tekstlanish, qo’llar belda. 3-egilib, keglini chap qo’lga olib, tekstlanish.(o’ng oyoqqa ham huddi shunday) 4-d.h:ga qaytish. 4.D.h: oyoqlarni oldinga uzatib o’tirigan holda ,oyoqlar orasi ochiq,o’ng qo’lda kegli. 1-oldinga engashib ,keglini oyoqlar orasiga qo’yish.d.hga qayitish. 2- engashib keglini chap qo’lga olish va d.h:ga qaytish.(keglini qo’llarga navbat bilan almashtirib bajariladi ). 5.D.h: bel bilan yotib, o’ng qo’lda kegli, qo’llar yonga uzatilgan . 1-o’tirish, keglini o’ng qo’ldann chap qo’lga olish. 2- belga yotish. 3-o’tirish, keglini chap qo’ldan o’ng qo’lga olish. 4-d.h:ga qaytish. 6.O’yin:” Keglini olib kel” harakatli o’yini. 1-Keglilar ma’lim bir masofaga qo’yiladi.Bolalar yigurib(emaklab)kegliga yetib boradilar va tarbiyachiga olib keladilar. 2-keglini olib yugurib (emaklab ) jo’yiga olib borib qo’yadilar.O’yin shu tariqa davom etadi. 7.Yakuniy qism: Kegli atrofida ikki oyoqlab sakrash, sakrashdan ohista yurishga o’tush. Nafas mashqlarini bajarish: 1-Burundan nafas olib, og’izdan chiqarish. 2-Og’izdan nafas olib ,burundan chiqarish. 3-Burundan tez-tez nafas olib, og’izdan chiqarish.





















